Dette nettstedet bruker informasjonskapsler. Fortsetter du å benytte dette nettstedet aksepterer du bruk av våre informasjonskapsler. Du kan endre dette i dine innstillinger for nettleseren.

SUPERB-familien oppgraderes

ŠKODA gir nå SUPERB en solid oppdatering

SUPERB blir tilgjengelig med tre bensin- og tre dieselmotorer fra 120 hk til 272 hk. I tillegg til dette vil det også komme en hybrid-utgave til glede for det norske markedet.

 

For første gang blir «Full LED Matrix»-hovedlys tilgjengelig på en produksjonsmodell fra ŠKODA. Flere nye assistentsystemer innføres, for eksempel «Predictive Cruise Control». SUPERB får nå også «Side Assist», som fungerer på avstander opptil 70 meter.

 

Nytt design, god innvendig plass og flere smarte løsninger

Det dynamiske og elegante designet forsterkes med ny grill og en chrome-list mellom LED-baklysene. På grunn av ny frontstøtfanger, er SUPERB blitt 8 mm lenger – nå er totallengden 4 869 mm. Stasjonsvogna øker med 6 mm, til en lengde på 4 862 mm. Øvrige mål forblir uforandret. Med ekstremt generøs innvendig plass, og 660 liter bagasjeromskapasitet i ŠKODA SUPERB stasjonsvogn, setter modellen fortsatt standarden i sitt segment.

 

SUPERB-familien oppgraderes også med flere «Simply Clever»-funksjoner, for eksempel en ny og større «Phone Box», som har trådløs lading og trådløs antennetilkobling. Infotaiment-systemene oppgraderes til siste versjon, og digitalt dashbord blir tilgjengelig.

ŠKODA SUPERB SPORTLINE blir det dynamiske og sportslige medlemmet i SUPERB-familien. Alle motoralternativer, bortsett fra 1,6 TDI 120 hk, kan levers som SPORTLINE. Sorte detaljer og 10 mm senket sportsunderstell med adaptiv demping kjennetegner denne utgaven

 

ŠKODA SUPERB SCOUT: en ny utgave av toppmodellen

For første gang blir også ŠKODAs toppmodell tilgjengelig i SCOUT-utgave. Firehjulstrekk, økt bakkeklaring, og røffe plastdetaljer gjør den til en typisk norgesmodell.

SUPERB SCOUT kommer med en «RoughRoad»-pakke som standard, som inneholder beskyttelsesplater under motoren og andre sentrale deler, og øker bakkeklaringen med 15 mm. Dette får støtte av et eget «Off-Road»-modus og «Dynamic Chassis Control» som begge blir tilgjengelig som ekstrautstyr.

 Superb scout

Motoralternativene for SCOUT-utgaven blir bare de sterkeste forbrenningsmotorene. 2,0 TDI-motoren yter 190 hk (140 kW) og 400 Nm dreiemoment. Begge utgavene kommer med en syvtrinns DSG-automatgirkasse.

Som ŠKODAs andre SCOUT-modeller, har også nye SUPERB SCOUT en slående offroadfremtoning. Nye støtfangere foran og bak, og plastbeskyttere over hjulbuene, kanalene og nedre del av dørene er de tydeligste kjennemerkene.